Komentáře: Nerušte, vládnu! https://blog.respekt.cz/siroky/neruste-vladnu/ Otevřený blogovací systém týdeníku Respekt Wed, 23 Aug 2023 07:17:26 +0000 hourly 1 https://wordpress.org/?v=4.9.4 Od: kuba https://blog.respekt.cz/siroky/neruste-vladnu/#comment-115975170 Sat, 09 Apr 2011 09:16:28 +0000 http://blog.respekt.cz/?p=51472090#comment-115975170 hlouposti
nezlobte se, ale jako zaplacený působí spíše váš článek. Napište, prosím, jak dlouho jste situaci v Liberci studoval, než jste tak zaujatý blábol napsal? Primátor Korytář za pár měsíců stihl udělat dost velký kus práce směrem ke zprůhlednění zadávání veřejných zakázek, podniká diskuze s občany o změnách územního plánu apod. To všechno jsou věci, které těm zkorumpovaným parazitům nejsou po chuti. V diskuzi jste napsal, že se lidé nechali strhnout jeho křikem. Znovu se vás ptám, jak dlouho jste v Liberci byl, abyste takový nesmysl mohl napsat? Před radnicí demonstrovala zhruba tisícovka lidí, primátor má ale mnohem masivnější podporu. Lze to shrnout následovně: Staví se za něj všichni slušní lidé, kteří už nechtějí, aby se situace v LIberci vrátila do starých, skrznaskz prohnilých kolejí.
Z článku a následné diskuze také vyplývá, proč jste, coby nezávislý novinář, skončil jako obyčejný bloger. O situaci nevíte vůbec nic, přesto máte nutkavou potřebu vyjádřit k ní svůj názor. Nebo vám za něj někdo zaplatil?

]]>
Od: Jan Široký https://blog.respekt.cz/siroky/neruste-vladnu/#comment-115968330 Sat, 09 Apr 2011 01:17:45 +0000 http://blog.respekt.cz/?p=51472090#comment-115968330 ano
Ano, v první řadě jeho vlastní politické seskupení a v řadě druhé jeho koaliční partnery.
V první fázi si politické uskupení Změna pro Liberec musí říct, jaké má záměry a cíle, jak budou přijímat rozhodnutí a jak se tato budou naplňovat. Samozřejmě by bylo fajn, kdyby pochopili, že jsou stranou vládnoucí (za předpokladu, že by jí měla být i nadále) a ujasnit si, že to je něco jiného, než opozice.
V druhé fázi si musí sednou se svými partnery, definovat fatální chyby dosavadní spolupráce a otevřeně si říct, jestli a za jakých podmínek jsou schopni spolu dále spolupracovat.
Pokud mne pamět nešálí, tak liberecká demonstrace i ta, která má následovat, jsou první demonstrace za posledních 20 let kvůli rozpadu koalice. To je přeci chyba koalice, to si mají politici vyřešit mezi sebou jestli jsou schopni a ochotni spolu na něčem pracovat, či nikoliv. Přece nikdo nemůže nutit své koaliční partnery k další spolupráci formou demonstrací. To je prostě nevkusné.

]]>
Od: Ondřej Bouda https://blog.respekt.cz/siroky/neruste-vladnu/#comment-115963560 Fri, 08 Apr 2011 22:03:34 +0000 http://blog.respekt.cz/?p=51472090#comment-115963560 Re: Nerušte, vládnu!
Já bych nebyl tak přísný – myslím, že v daném případě je poměrně zřejmé/pravděpodobné, že snaha o odvolání opodstatněná/legitimní nebyla. Rozhodující bude, jestli použití obstrukcí bude skutečně jednorázovou výjimkou (jak prohlásil), nebo jestli to bude opakovat. Jednorázová obstrukce jako reakce na „kudlu do zad“ je podle mě legitimní – pokud se skutečně na odvolání dohodli za jeho zády, je v pořádku, že si tu kudlu do zad vrazit nenechal a získal tím čas na to vyjednávání, které mělo proběhnout před návrhem na odvolání.

]]>
Od: Michael Šmakal https://blog.respekt.cz/siroky/neruste-vladnu/#comment-115959210 Fri, 08 Apr 2011 19:59:20 +0000 http://blog.respekt.cz/?p=51472090#comment-115959210 Nic konkrétního o
věci jste nevyslovil a jen urážíte. Tohle se bohužel nezdá.

]]>
Od: jams https://blog.respekt.cz/siroky/neruste-vladnu/#comment-115949810 Fri, 08 Apr 2011 16:11:23 +0000 http://blog.respekt.cz/?p=51472090#comment-115949810 Tou politickou klikou
míníte i jeho dosavadní koaliční partnery?

]]>
Od: Jan Široký https://blog.respekt.cz/siroky/neruste-vladnu/#comment-115948320 Fri, 08 Apr 2011 15:40:22 +0000 http://blog.respekt.cz/?p=51472090#comment-115948320 Samozřejmě není vše chyba Jana Korytáře
Samozřejmě máte pravdu v tom, že nelze tvrdit, že by vše bylo způsobeno pouhou neschopností Jana Korytáře, pravda, že jeho politická klika by si měla asi sama doma uklidit. V centru současného dění je Jan Korytář až příliš personifikovaně, takže je relevantní, aby čelil následkům svého jednání. Jak se jeho politická klika vyrovná s vlastním podílem viny z nezdaru, to je otázka jiná.

]]>
Od: jams https://blog.respekt.cz/siroky/neruste-vladnu/#comment-115945990 Fri, 08 Apr 2011 14:57:21 +0000 http://blog.respekt.cz/?p=51472090#comment-115945990 Diagnóza
A ta psychóza u něj propukla až mezi sjednáním koalice a nynější koaliční krizí? Předtím nic? Já četl v novinách o nějakých sporech v liberecké organizaci Zelených, tak bych čekal, že ostatní členové kandidátky a další členové koalice o Korytářovi něco věděli, než se s ním pustili do správy města a jasně očekávatelné konfrontace se Synerem a spol. (slyšel jsem, jen jako drby, že Kittner chodí po městě a intrikuje). Nebo nevěděli? Potom není neschopný jenom Korytář.

]]>
Od: Jan Široký https://blog.respekt.cz/siroky/neruste-vladnu/#comment-115945920 Fri, 08 Apr 2011 14:53:26 +0000 http://blog.respekt.cz/?p=51472090#comment-115945920 a v tom je zakopaný pes
Ano, z hlediska logiky máte pravdu, ale jelikož nemůže vzniknout normativ, který by z pozice arbitra onu legitimitu definoval, je třeba důsledně respektovat fakt úmyslu rozhodnutí většiny o odvolání primátora. To je právě ona „pojistka“ principu zastupitelské demokracie, kterou současný primátor Jan Korytář vyřadil z provozu, a tím se dle mého názoru dopustil něčeho, co jeho setrvání fakticky vylučuje.

]]>
Od: Ondřej Bouda https://blog.respekt.cz/siroky/neruste-vladnu/#comment-115945590 Fri, 08 Apr 2011 14:44:36 +0000 http://blog.respekt.cz/?p=51472090#comment-115945590 Re: Nerušte, vládnu!
Souhlasil bych s Vámi pouze v případě, že by pokus o odvolání byl legitimní (tj. především věcně opodstatněný), což je zatím nejasné (spíš o tom lze pochybovat). Podle mého názoru je naprosto korektní nelegitimní pokusy o odvolání bojkotovat. Jiná otázka je, kdo určí, kde leží hranice té legitimity 🙂

]]>
Od: Jan Široký https://blog.respekt.cz/siroky/neruste-vladnu/#comment-115944740 Fri, 08 Apr 2011 14:24:24 +0000 http://blog.respekt.cz/?p=51472090#comment-115944740 Však není tak snadné nepodlehnout
Ono, když člověk denně slyší představitele krajského města, jak všichni, kdo s ním nesouhlasí jsou uplaceni nebo podporují korupci etc., tak potom není tak těžké na chvilku paranoie podlehnout také 🙂
Ovšem obávám se, že konstatování, že problémem města Liberce není na prvním místě korupce, ale paradoxně chování současného primátora, to je spíš výsledkem logické deduktivní mysli .-)

]]>